منوی دسته بندی

کمپرسور باد سایلنت چیست:

کمپرسور باد سایلنت چیست

کمپرسور باد سایلنت، یا پمپ باد سایلنت هر دو یک عمل را انجام می دهند. کمپرسور باد سایلنت، انواع مختلفی داشته و همگی هوا را در مخزن خود فشرده می کنند و آن را با فشار و سرعت بیشتری به خارج هدایت می کنند. اکثرا این کمپرسور ها از نوع جا به جایی مثبت بوده و این کمپرسور ها هوا را از طریق پیستون به سیلندر های یک طرفه منتقل کرده و این سیلندر های یک طرفه نیز هوا را به داخل محفظه ی سیلندر هدایت می کند. نحوه ی عملکرد این کمپرسور ها می تواند یک مرحله ای و یا دو مرحله ای باشد که تفاوت در این مرحله ها به خاطر میزان فشار است که بین 70 تا 250 متغیر است. کمپرسور های یک مرحله ای تنها از یک سر پیستون استفاده می کنند این در حالی است که کمپرسور های دو مرحله ای از هر دو سر پیستون استفاده می نمایند. از انواع این کمپرسور ها می توان به کمپرسور دنده ای و دینامیکی اشاره نمود. در ادامه ی این مقاله به توضیحی راجب کمپرسور باد سایلنت نیز می پردازیم و با نحوه ی ساز و کار آن آشنا می گردیم.

کمپرسور باد سایلنت چیست:

کمپرسور باد سایلنت ، ساز و کار مخصوص به خود را دارد و این ساز و کار به این صورت است که پمپ باد سایلنت با ایجاد یک نیرو موجب می شود که با وارد شدن به مقدار مشخصی هوا به داخل موتور ،ان را به داخل مخزن دایت می نماید. این پمپ باد، می تواند جریان ثابتی را با یک سرعت معین ایجاد کند. توجه داشته باشید که اگر هوا داخل پمپ های جا به جایی بر خلاف جهت خروجی حرکت کند، در این قسمت فشار زیاد شده و موجب آسیب رساندن به پمپ می شود. از انواع پمپ باد سایلنت می توان به پمپ باد پیستونی، پمپ باد دورانی و پمپ باد یخچالی و…. اشاره نمود.

معرفی انواع کمپرسور باد سایلنت:

کمپرسور های باد سایلنت جزو دسته ابزار آلات بادی و تامین کننده ی نیرو برای این وسایل می باشد. قبل از این که به طور تخصصی بخواهیم کمپرسور باد سایلنت را بررسی نمائیم بهتر است که کمی با ابزار آلات بادی آشنا گردیم، ابزار های بادی نوعی ابزار قدرتمند بوده که به وسیله ی فشار حاصل از باد یا هوا فشرده شده که این فشار هوا از جانب کمپرسور باد تولید می شود. و این گونه فشار باد را به کار مبدل می سازد. به این ابزار که ابزار پنوماتیک گفته می شود و گاها به آن نیوماتیک نیز می گویند. این کلمه ی یونانی به معنی نفس بوده و نوعی فناوری است که توسط فشار گاز عمل می کند. در واقع فشار باد حکم نیروی مکانیکی را دارد. امروزه بنا بر استفاده و تقاضای زیاد این دستگاه ها انواع مختلفی از آن وارد بازار ایران می شود. این شرکت ها که تولید کننده ی کمپرسور های سایلنت یا بدون صدا می باشند. برای فروش بیشتر محصولات خود خدمات پس از فروش ویژه ای قرار می دهند. پمپ باد سایلنت یک دستگاه کاربردی و مفید است که در صنعت تحول بزرگی را به وجود آورده است. به زبانی ساده پمپ باد سایلنت فشار هوای مورد نیاز دستگاه های بادی را فراهم می کنند. این کمپرسور ها دارای انواع مختلفی بوده که در حجم از هم تمایز دارند. که خریدار با توجه به شرایط خود این حجم را انتخاب می نماید. اگر کمپرسور میزان فشاری که ایجاد می کند با کار ابزار بادی هماهنگ نباشد. موجب اتلاف انرژی می گردد. به همین منظور خریدار باید در خرید خود به نکات زیر توجه نماید:

نوع پمپ باد سایلنت

اندازه پمپ باد

قدرت موتور دستگاه

میزان هوادهی

و بتواند که موارد ذکر شده در بالا را به طور کامل با شرایط محیط کار خود هماهنگ سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *